24 листопада на кафедрі управління персоналом і маркетингу економічного факультету ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося розширене засідання щодо перегляду освітніх програм кафедри першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти.

На заході були присутні представники бізнесу, стейкхолдери роботодавці, серед них: начальник відділу найму, навчання та розвитку персоналу-керівник із персоналу ПАТ «Запоріжсталь» Сергій Койпиш, менеджерка із персоналу ВЦ Палац Козак “Модус Ві” Ірина Гуторова, головна спеціалістка сектору з питань ветеранської політики апарату Бердянської міської військової адміністрації Ольга Попенко, фінансовий директор компанії «Онікс Софт» Дмитро Світлий, начальник тендерного відділу ТОВ “ПАРТНЕР ЮКРЕЙН” Сергій Стефаник, керівниця служби маркетингу ТОВ “АСТРА” Марина Авраменко, менеджер із продажу ТОВ «Запоріжпромграніт» Сергій Моргунов, менеджерка відділення ПУМБ «РЦ Центральний» Валерія Стойловська, директорка ТД «Мебліотека» Ірина Нагаєць. А ще – представники Університету митної справи та фінансів, Таврійського державного агротехнологічного університету ім. Дмитра Моторного, НТУ «Харківського політехнічного університету», а також гаранти, представники економічного факультету ЗНУ, студентське самоврядування і здобувачі.

На початку засідання в.о.завідувачки кафедри управління персоналом і маркетингу Вікторія Малтиз зазначила, що захід покликаний актуалізувати освітні програми кафедри, адаптувати їх під вимоги роботодавців на ринку праці, врахувати бачення розвитку освітніх програм від академічної спільноти і стейкхолдерів, а також врахувати рекомендації ЕГ, ГЕР, НАЗЯВО попередніх акредитаційних експертиз. Гарантка ОП «Економіка людських ресурсів» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, професорка Ірина Дашко зазначила, що з огляду на динамічні зміни на ринку праці, цифровізацію управлінських процесів і зростання ролі стратегічного управління персоналом, актуалізація першого (бакалаврського) рівня освітньої програми «Економіка людських ресурсів» є необхідною умовою підготовки конкурентоспроможних фахівців, тому враховуючи сучасні тенденції, такі як: HR-аналітика, цифрові інструменти у сфері HR; розвиток soft skills було запроваджено оновлений каталог вибіркових дисциплін. Також для актуалізації вивчення дисциплін внесено корективи до послідовності вивчення дисциплін.
Фінансовий директор компанії «Онікс Софт» Дмитро Світлий, зазначив: «Такі зміни дозволять не лише підвищити якість підготовки здобувачів освіти, а й забезпечити їхню готовність до викликів сучасного ринку праці». Гарантка ОП «Економіка персоналу та HR-індустрія», професорка Валентина Гельман додала, що з урахуванням оновлених вимог до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм від 2 травня 2025 року доцільним є перегляд та актуалізація окремих структурних і змістових компонентів освітньої програми. Студенти І курсу магістратури ОП «Економіка персоналу та HR-індустрія» Елеонора Дармофал і Дмитро Півнєв запропонували оновлення змісту окремих освітніх компонентів шляхом актуалізації їх модульної структури. Зокрема, у межах дисципліни «Цифрова економіка» було рекомендовано передбачити вивчення питань кіберзахисту персональних даних у цифровій економіці з акцентом на економічні, управлінські та поведінкові аспекти.
Представники бізнесу: начальник відділу найму, навчання та розвитку персоналу – керівник з персоналу ПАТ «Запоріжсталь» Сергій Койпиш, головна спеціалістка сектору з питань ветеранської політики апарату Бердянської міської військової адміністрації Ольга Попенко, менеджерка з персоналу Палац Козак “Модус Ві” Ірина Гуторова висловили думку, що в умовах сучасних тенденцій розвитку ринку праці, результатів новітніх наукових досліджень і потреб роботодавців доцільним є розширення каталогу вибіркових дисциплін з метою посилення його гнучкості, варіативності та міждисциплінарної спрямованості. Член робочої групи, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю «Економіка», Євген Науменко зазначив, що ОП «Економіка персоналу та HR-індустрія» відповідає «Цілям сталого розвитку ООН» та сучасним тенденціям розвитку європейського освітнього простору. Водночас він наголосив на доцільності поглиблення цієї відповідності шляхом інтеграції принципів сталого розвитку, відповідальної економіки та соціальної відповідальності бізнесу до змісту освітніх компонентів програми, вивченню кращих практик освітніх програм провідних іноземних вишів. Слово взяв і начальник тендерного відділу ТОВ “ПАРТНЕР ЮКРЕЙН” Сергій Стефаник, який зазначив, що давно співпрацює з кафедрою і готовий і надалі надавати місця для практики і працевлаштовувати студентів. Він зауважив: “Приємно, що мої рекомендації до ОПП попередніх років враховано гарантами”.
Щодо перегляду ОП «Маркетинг» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Маркетинг» виступила гарантка, доцентка кафедри Наталія Терентʼєва, яка зазначила, що з урахуванням розвитку маркетингових процесів є необхідність замінити менш актуальні освітні компоненти для маркетологів на ті, що надають сучасних компетентностей запропонувавши до розгляду ОК «Галузевий маркетинг», ОК «Продуктовий дизайн», зазначивши що на кафедрі є фахівці, які пройшли навчання з перелічених напрямків, активно працюють над навчальними посібниками та готові якісно забезпечити нові дисципліни. Також обговорили та прийняли до уваги висновки експертів ЕГ акредитаційної експертизи.
Гарантка Вікторія Малтиз наголосила що ОП Маркетинг (другого) магістерського рівня вищої освіти проходить акредитацію. Керуючись висновками експертів ЕГ, вона представила узагальнені формулювання компетентностей і результати навчання, визначені закладом вищої освіти та освітньою програмою, які сформовано з представниками бізнесу. І представила до уваги Професійний стандарт “Маркетолог” УАМ, який обговорили на засіданні і прийняли до уваги під час формування ОПП 2026 року. Робота тривала і над іншими рекомендаціями ЕГ. Тож присутні визначили і подальші перспективи розвитку освітньої програми.
Представники бізнесу та студенти брали активну участь в обговоренні пропозицій, а результатами заходів стали нові ідеї, поради роботодавців, бажання здобувачів успішно реалізуватися у професії. Робочі групи ОП опрацьовуватимуть заслухані пропозиції та найближчим часом представлять проєкти ОПП 2026 на сайті для громадських обговорень.
Вікторія Малтиз
