24 жовтня на кафедрі управління персоналом і маркетингу економічного факультету ЗНУ відбулася ще одна цікава гостьова лекція, проведена фахівцем у своїй справі, зі значним практичним досвідом роботи в сфері менеджменту персоналу, а саме – директором із персоналу ПрАТ «Укрграфіт» Дмитром Федірком.
Відвідала захід в. о. декана економічного факультету, докторка наук, професорка Валентина Гельман. Вона розповіла присутнім про договірні відносини Запорізького національного університету та ПрАТ «Укрграфіт». Зокрема, йшлося про проходження студентами економічного факультету практики, працевлаштування наших випускників, а також реалізації спільних науково-дослідних проєктів.
Гостьова лекція мала цільовою аудиторією здобувачів вищої освіти другого (магістерського) та першого (бакалаврського) рівнів з освітніх програм «Маркетинг» і «Управління персоналом та економіка праці». Доєдналися до заходу також здобувачі вищої освіти з інших освітніх програм економічного факультету, науково-педагогічні працівники всіх його кафедр.
Запросила гостя до виступу професорка кафедри управління персоналом і маркетингу, докторка наук, професорка Ірина Дашко, координуючи цей захід загалом. Вона анонсувала тему гостьової лекції «Посилення мотивації та розвиток маркетингового менеджменту як пріоритети в управлінні персоналом ПрАТ “Укрграфіт”».
Присутнім на заході Дмитро Федірко спочатку розповів про своє підприємство, про його активну участь у підтримці волонтерського руху, програмах відновлення економіки України. Так, наприклад, ПрАТ «Укрграфіт» успішно пройшло відбір для отримання грантового фінансування за проєктом «Підтримка енергомодернізації підприємств у воєнний час». Але щоб всі ці ініціативи успішно реалізовувалися, потрібно мати належний рівень мотивації персоналу, підтримувати його постійно, розвиваючи відповідну мотиваційну політику, в фокусі якої має бути звісно персонал із його актуальними потребами, зокрема безпековими. За рахунок такого підходу виграє як підприємство, так і весь його персонал.
Крім того, пріоритет в управлінні персоналом – запровадження принципів саме маркетингового менеджменту, що дає можливість орієнтуватися на вимоги ринку, отримувати та втримувати конкурентні переваги, формувати та задовольняти попит. У такому руслі розвитку ПрАТ «Укрграфіт» забезпечує свою адаптивність сьогодні, сталий розвиток за тріадою напрямів: екологічний менеджмент, корпоративне врядування та соціальна відповідальність бізнесу.
Здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня з освітньої програми «Управління персоналом та економіка праці» Віталій Самойленко запитав у лектора про залученість персоналу ПрАТ «Укрграфіт» до реалізації системи менеджменту якості. У відповідь гість охарактеризував алгоритм цієї системи, де послідовно й циклічно поєднані орієнтація на споживача, лідерство, якраз залучення персоналу, процесний підхід, постійні покращення, ухвалення рішень на основі фактичних даних, а також управління відносинами.
Студент другого (магістерського) рівня з освітньої програми «Маркетинг» Юрій Калінін поцікавився, як саме здійснюється ця орієнтація на споживача. Лектор, відповідаючи на це питання, назвав декілька ключових підходів, серед яких – і прямий маркетинг, і маркетингові дослідження, й сучасний інструментарій customer relationship management (CRM). Саме впроваджені програмні продукти CRM дають значні масиви цінної інформації, що використовується для орієнтації всієї діяльності підприємства на споживачів. Також були ще питання та розгорнуті відповіді на них. Тож присутні набули нових знань, які безперечно стануть їм у пригоді.
Представники економічного факультету зазначили, що мають впевненість, що співпраця кафедри управління персоналом і маркетингу й факультету загалом із ПрАТ «Укрграфіт» розвиватиметься й надалі.