17 жовтня на онлайн-платформі ZOOM для науково-педагогічних працівників та аспірантів Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного представниці кафедри управління персоналом і маркетингу ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) – докторка наук, професорка, в.о. декана економічного факультету Валентина Гельман та викладачка кафедри Оксана Васильєва – представили гостьову лекцію на тему «Особливості формування сучасної корпоративної культури». Захід відбувся за ініціативи в.о. завдувачки кафедри управління персоналом і маркетингу ЗНУ, доцентки Вікторії Малтиз та завідувачки кафедри маркетингу ТДАТУ, доцентки Наталі Кукіної. Доповідь зосереджувалась на ключових аспектах формування корпоративної культури та практичних підходах до їхнього впровадження в сучасних умовах бізнесу.
Захід відбувся в межах Договору про співробітництво між ТДАТУ та ЗНУ в аспекті роботи Вищої школи педагогічної майстерності у межах академічного руху «Гостьовий професор».
Під час лекції гостьова професорка зазначила, що сучасна корпоративна культура відіграє ключову роль у розвитку підприємств, сприяючи залученню та утриманню талановитих працівників, підвищенню продуктивності й адаптації до змін. Формування цієї культури вимагає врахування нових тенденцій, таких як глобалізація, діджиталізація, гендерна рівність та інклюзія.
Цінності компанії стають основою для прийняття рішень і формування поведінки співробітників. Важливо також приділяти увагу розвитку персоналу, що включає програми навчання та менторства. Успішна корпоративна культура є запорукою довгострокового успіху, оскільки вона сприяє гармонійному розвитку бізнесу та забезпечує конкурентні переваги.
У лекції Валентина Гельман детально розглянула кілька важливих аспектів, які відіграють ключову роль у формуванні здорової та ефективної робочої атмосфери в організації. Зокрема, вона зосередила увагу на сутності корпоративної культури, понятті лояльності персоналу, індексі задоволеності команди та корпоративному кодексі.
Спікерка зазначила, що корпоративна культура визначається як сукупність цінностей, норм та принципів, що спрямовують діяльність компанії та формують її внутрішнє середовище. Професорка підкреслила, що ця культура впливає не лише на результативність роботи, але й на загальну атмосферу в колективі, рівень задоволеності працівників, їхню залученість та мотивацію.
Оксана Васильєва розглянула питання корпоративної культури, яка формує колективні цінності, що безпосередньо впливають на стиль і методи управління організацією. Вона підкреслила, що корпоративна культура об’єднує співробітників спільними цінностями, нормами поведінки та принципами взаємодії, що, в свою чергу, впливає на ефективність комунікацій і прийняття рішень всередині компанії.
Окремо розглянули сучасні правові аспекти корпоративної культури під час війни, зокрема дотримання законодавства щодо трудових відносин, рівних прав і можливостей, антикорупційних заходів та забезпечення безпеки праці. Викладачка наголосила, що правові рамки забезпечують основу для розвитку корпоративної культури, яка сприяє прозорості в управлінні, справедливості та рівним можливостям для всіх працівників.
Лекція завершилася продуктивною дискусією. Учасники заходу відзазначили актуальність теми та наголосили, що розглянуть і із здобувачами також особливості формування корпоративної культури.
Вікторії Малтиз,
в.о.завдувачки кафедри управління персоналом і маркетингу,кандидатка наук, доцентка
Оксана Васильєва,
викладачка кафедри управління персоналом і маркетингу