Представники економічного факультету в рамках проєкту «ERASMUS+ JMM DIRUT» виступили на міжнародному вебінарі Університету STEКOM (Індонезія)

У серпні 2021 року ректор Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) Микола Фролов підписав Угоду про співробітництво з Університетом науково-технічних технологій (STEKOM) (Індонезія). 2 листопада 2021 р. представники STEKOM запросили наш ЗВО долучитися до міжнародного заходу – вебінару, який STEKOM регулярно проводить за участю своїх партнерів.

До заходу долучилися як викладачі та здобувачі освіти нашого університету, так й Університету науково-технічних технологій (Індонезія) та Баптистського університету Святого Джона (Республіка Малаві). Запорізький національний університет представляли Аліна Осаул, начальниця відділу міжнародних зв’язків ЗНУ, та Наталя Венгерська, доцентка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму, координаторка проєкту «DIRUT» у рамках реалізації проєкту програми Європейського союзу «ERASMUS+», Жан Моне Модуль «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні» (DIRUT). Тематика вебінару: «”За” та “проти” при розбудові цифрового кулінарного бізнесу».

Захід відкрив ректор Університету науково-технічних технологій Joseph Teguh Santoso. Він привітав учасників і наголосив на важливості академічної та наукової співпраці між університетами з різних країн світу. Пан ректор побажав усім здоров`я та висловив надію на скоріше поліпшення кризової ситуації в світі. На заході були присутні близько 100 учасників з України, Індонезії та Республіки Малаві. Представниці ЗНУ виступили з доповіддю на тему «Креативний сільський туризм та гастроспадщина: досвід українського бізнесу». Зокрема, Наталя Венгерська й Аліна Осаул акцентували увагу на наукові дослідження ЄС в галуз диверсифікації креативного, сталого сільського туризму. Показані українські практики гастрономічного туризму на Закарпатті та Бессарабії. Спікерки використали цифровий контент, а саме: відео, рекламні ролики, фото, сайти та соціальні мережі представників туристичних організацій, громадських організацій і спілок, туристичного українського бізнесу (відеоматеріали Національної туристичної організації України,  графічні та фотоматеріали Дороги вина та смаку Бессарабії, Дороги вина та смаку Закарпаття, Еко-стежки «Тарутинський степ», сайтів Гастрономічного туру Бессарабія, «Віртуального музею «Вітрина Закарпаття», Проєкту Українського центру культурних досліджень «Гастроспадщина України – традиції гостинності та культура приготування страв» та ін.).

Така інтерпретація дала можливість не лише поділитися успішними українськими практиками розвитку гастрономічного туризму з науковцями та здобувачами вищої освіти з інших країн, а й популяризувати українські туристичні локації серед університетської спільноти. Після перегляду промо-відео про сільський та еногастрономічний туризм, створене Національною туристичною організацією України, індонезійським, українським та малавійським слухачам запропонували оцінити відео-контент. Охочі відповіли на сім питань гугл-форми, яку спікерки поширили через чат вебінару. Опрацювавши анкети після виступу, представники ЗНУ виявили, що 83% слухачів хотіли би відвідати локації сільського туризму, а 75,5 % слухачів – еногастрономічного туризму в Україні. Респонденти оцінювали два промо-відео з жіночим та чоловічим образом іноземців, які радять стати гастротуристами в Україні. 48,1% респондентів вподобали жіночий образ та 41, 2% – чоловічий. Учасники опитування визначилися з сенсорним сприйняттям відеоконтенту. Відео «Сільський туризм в Україні» спровокувало стимулювання смакових рецепторів у 64,2% опитуваних, зору – 46,3%, звуку – 41,5% та нюху – 26,4%, відповідно. Відео «Гастро- та винний туризм в Україні» вплинуло на органи чуттів учасників вебінару наступним чином: зір – 50,9%, звук – 49,1%, смак – 49,1% та запах – 30,2%, відповідно.

Після доповідей спікерів виникла дискусія, зокрема українських доповідачів запитували про особливості ведення бізнесу в умовах пандемії, віртуальні ресторани та платформи, зміни в державній політиці в період карантину, стратегії підприємств у галузі сільського туризму в сучасних умовах, туристичні потоки тощо. Також у вебінарі була представлена доповідь Агнесс Мосанда, голови факультету менеджмент Баптистського університету Святого Джона, присвячена веденню кулінарного бізнесу. Професорка Мосанда, зокрема, розповіла про маркетингові стратегії, що використовують підприємці в Африці в кулінарному бізнесі. Вона зазначила, що в цифрового кулінарного бізнесу в часи пандемії є велика перевага: постійне бажання населення задовольняти свої потреби в їжі. Різноманітні смаки та вподобання в продуктах роблять бізнес ніші для кулінарного бізнесу ще більш різноманітними.

Лекторка Санті Відіастуті (університет STEKOM) розповіла про специфіку ведення цифрового кулінарного бізнесу в Індонезії, надала корисні поради підприємцям-початківцям, зокрема про вибір послуг, локації та клієнтів, постачальників і банків. Пані Відіастуті навела приклади брендування в цифровому кулінарному бізнесі, показала найбільш вдалі способи промоції підприємств у сучасних складних умовах. Команда проєкту «DIRUT» дуже вдячна всім, хто був на заході, за участь та має надію на плідну співпрацю задля обміну досвідом у галузі сільського креативного туризму, міжнародного маркетингу гастроспадщини та інших напрямках співпраці.

Представники ЗНУ сподіваються, що такі заходи проводитимуться й у майбутньому, адже вказані університети мають багато спільних інтересів. У найближчих планах – підписання Меморандуму про взаєморозуміння з Баптистським університетом Святого Джона з Республіки Малаві.

Із відеоматеріалами міжнародного вебінару можна ознайомитися на Youtube-каналі університету STECOM:

або в соціальній мережі проєкту Facebook за покликанням: https://www.facebook.com/groups/dirut

Для довідки:

STEKOM – молодий заклад вищої освіти, заснований у 1986 р., який пройшов шлях від Інституту з напрямами підготовки електронна інженерія та комп’ютерна техніка доуУніверситету. Наразі він надає не тільки високоякісні освітні послуги в галузі інформаційних технологій, комп`ютерних систем, графічного дизайну, підприємництва, тощо, але й має тісні контакти з бізнесовими структурами, що пояснює фокусування навчання на формуванні, в тому числі управлінських компетентностей.

Аліна Осаул,

начальниця відділу міжнародних зв`язків

Наталя Венгерська,

доцентка кафедри міжнародної економіки,

 природних ресурсів та економіки міжнародного туризму,

 координаторка проєкту «Erasmus+ JMM DIRUT»

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.